سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرح توجیهی تولید تلویزیون | طرح تولید انواع تلویزیون LED، سه بعد

طرح توجیهی تولید تلویزیون با روشن کردن مسیر سرمایه گذار و تولید کننده به شروع و ادامه کار جهت می‌دهد. صنعت لوازم خانگی با دامنه‌ای بسیار وسیع و متنوع، قابلیت تبدیل به مهمترین صنعت تولیدات غیر نفتی کشور را دارد. کیفیت محصولات این حوزه از جهت رقابتی بودن؛ وابستگی شدیدی به سطح تکنولوژی صنایع بالادستی و بخش‌های مختلف علل الخصوص صنعت تولید قطعات برد و پانل‌های الکترونیک، صنایع پلیمری تولید قطعات و بدنه و صنایع تولید قطعات فلزی مورد نیاز دارد. پس تولید لوازم خانگی می‌تواند موتور محرکه توسعه اشتغال و تولید در کشور باشد. تکیه بر کیفیت و قیمت قابل رقابت با انواع برندهای خارجی می‌تواند پاسخگویی مناسبی به تقاضای بازار داخل و بستری برای صادرات این محصولات نیز باشد. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی تولید انواع تلویزیون‌ها را شرح داده‌ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه اطلاع از طرح توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید. 

 

منبع: طرح توجیهی تولید تلویزیون

 

طرح توجیهی تولید تلویزیون | معرفی محصول

طرح حاضر بر ساخت مجموعه‌ای از کالاهای مورد نیاز در محیط های خانگی و اداری همانند چای ساز، آبمیوه گیری، اتو بخار برقی، آبسردکن و تلویزیون قابل توسعه است. در فاز نخست پیش امکان‌سنجی برآوردهای فنی و مالی و اقتصادی جهت ساخت تلویزیون ارایه می‌گردد. برای ارائه سفارش جهت نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

تلویزیون

تلویزیون به عنوان یک وسیله ارتباطی، دارای یک گیرنده ویژه صدا و تصویر از طریق امواج الکترومعناطیسی است که با تحول تکنولوژی و امکان دریافت امواج از شبکه های ماهوره ای کاربرد بسیار وسیع‌تری را به لحاظ کمی و کیفی پیدا کرده است.

نسل‌های نوین این دستگاه امکان دریافت و پخش‌ برنامه بسیار متنوعی را مطابق با سلایق مختلف انسان‌ها فراهم نموده است. بگونه‌ای که اکنون در جهان به عنوان جز لاینفک وسایل خانگی و اداری جای خود را در زندگی انسان‌ها ثبت کرده است. در این طرح هدف تولید محصولاتی است که در آن‌ها از تکنولوژی و پلاتفرم‌های نوین تولید قطعات استفاده می‌شود. هم اکنون در جهان انواع تلویزیون LED با کیفیت رقابتی وجود دارد. این تلویزیون‌ها با کد ایسیک بشرح ذیل در ایران تولید می‌شوند.

ال ای دی         3230512305

او ال ای دی      3230512307

سه بعدی         3230512308 

در این طرح تولید محصولات فوق با کیفیت صادراتی مد نظر است.

ویژگی‌های فنی تلویزیون

تولید تلویزیون در ایران  باید از استاندارد ملی ایران (به شماره 4582) و آزمون‌های مرکز تحقیقات صنایع الکترونیک ایران و استانداردهای بین المللی آزمون ایمنی و سازگاری الکترومغناطیسی تبعیت نماید. این استانداردها بر ایمنی تلوزیون در شرایط محیطی، پایداری در مقابل نوسانات الکتریکی و مقاومت مطلوب الکترونیکی دستگاه‌ها و قطعات و ترمینال‌ها اتصالات الکتریکی، بستهای مکانیکی، لامپ‌ها و صفحات تصویری و منابع تغذیه، باتری، سیستم کنترل از راه دور و برای دریافت، گیرنده دریافت سیگنالهای صوتی و تصویری و همچنین کنترل تابش‌های خطرناک دلالت و نظارت دارد.

مواد اولیه تولید تلویزیون

مواد اولیه مورد استفاده در خط تولید نهایی شامل فریم پلاستیکی روی پنل، برد قدرت یا منبع تغذیه، مادر برد اصلی، قاب پلاستیکی بدنه، پنل اصلی LED، بلندگوهای مستقر درون آن، دستگاه کنترل از راه دور، بردها و ماژول‌های الکتریکی، انواع سیم و کابل‌های فلت و معمول کانکتوردار، پیچ و مره‌های استیل است که براساس دانش فنی و پلت فرم های منطبق با آخرین تکنولوژی های مورد استفاده انواع تلویزیون های استاندارد در سطح بین المللی با الزام به تضمین کیفیت قطعات از کمپانی‌های تولیدکننده معتبر در سطح جهان تامین می‌گردد.

موارد کاربرد تلویزیون  

با توجه به پیشرفت دنیای ارتباطات و فناوری و وجود تعداد زیادی کانال‌ها و ایستگاه‌ها فرستنده امواج تلویزیونی ماهوره‌ای در سطح کره زمین و امکان دسترسی به برنامه تمامی شبکه ها از طریق رسیور و تلویزیون، وجود این محصول در تمام مراکز خانگی، اداری، تجاری و صنعتی به عنوان یک نیاز اساسی ارتباطی و ضروری برای انسان تبدیل شده است.

لذا تلویزیون محصولی است که توانسته نیازهای مختلف تفریحی، آموزشی، بهداشتی و اطلاع رسانی انسان‌ها را تامین و به جز لاینفک لوازم مورد استفاده در زندگی مردم تبدیل کند. تولید آن متنوع بوده و سزیعاً تابع رشد تکنولوژی است. با توجه به مصرف روز افزون جهت جایگزینی محصولات قدیمی و تامین نیازهای جدید تولید آن باید خود را با رشد تکنولوژی و نیاز بازار هماهنگ نماید.

طرح توجیهی تولید تلویزیون | دانش فنی و استاندارها

در کشورهای جهان با توجه به استفاده از شبکه برق متناوب 50 یا 60 هرتز استاندارد متفاوتی برای فرستنده‌ها و گیرنده‌های تلویزیون شکل گرفته است. در نتیجه استاندارد همه دستگاه‌های تلویزیونی در جهان یکسان نیستند؛ بیشتر مشکلات سازگاری بین استانداردهای تلویزیون در سراسر جهان ناشی از تفاوت اساسی در فرکانس برق مورد مصرف و تبعات تکنیکی آن در ایجاد تصویر متحرک تلویزیونی است.

در این طرح دانش فنی انتخاب شده بر اساس پلت فرم کمپانی های بزرگ تولیدکننده قطعات تلویونی در دنیا انتخاب شده و الزام رعایت کیفیت قطعات مورد مصرف مطابق با آزمون‌های استاندارد در این فرایند بسیار ارزشمند است. چرا که طول عمر محصول تلویزیون بطور عمده وابسته به کیفیت قطعات الکترونیکی آن است.

خط مونتاژ

خط مونتاژ قطعات جهت تولید محصول نهایی همزمان با کنترل کیفیت حین فرایند تولید است. به گونه‌ای که امکان خطا در نصب قطعات به حداقل برسد در این صورت قطعات منفصله می‌تواند بر روی خط انتقال نوار نقاله با امکان کار از دو طرف به صورت سلسله مراتبی مطابق طراحی وارد خط تولید شده و توسط پرسنل آموزش دیده بصورت کنترل شده روی شاسی اصلی حاوی پنل نصب و تا انتهای خط مونتاژ به پیش برود.

سپس محصول مونتاژ شده در بخش کنترل کیفیت تصویر و قطعات مونتاژ شده بصورت نرم افزاری مورد تست قرار می‌گیرد. در صورت پاس نمودن شاخص‌های کیفیت قطعات تصویر و برنامه‌ها می‌تواند به بخش بسته بندی منتقل و آماده ورود به بازار شود.

طرح توجیهی تولید تلویزیون |  LED

قطعات استاندارد تلویزیون  بصورت CKD درخط تولید بصورت سلسله مراتبی  در روی نوار نقاله متحرک با قابلیت کار از دو طرف و مجهز به ابزار دفیق کنترلی پنومانیک و الکتریکی و سیستم‌های روشنایی و کنترل کیفیت مونتاژ فیزیکی می‌شود. در ابتدا این خط  پانل تلویزیون روی فریم پلاستیکی نگهدارنده قرار گرفته و سپس بسته به نوع مدل و سایز تلویزیون ماژول‌ها و بردهای الکترونیک شامل برد اصلی، برد اینور ترمبدل ولتاژ ،بلندگوها، پاور برد، برد کنترل، برد صفحه کلید جلو، برد تایمینگ تی اف تی، برد وای سوز یا زد سوز به همراه برقراری ارتباط توسط سیم‌های کانکتور فلت و معمول مورد نیاز برقراری ارتباط الکتریکی خاص هر مدل بصورت کنترل شده نصب می‌شوند.

سپس با بسته شده قاب پلاستیکی پشت، تلویزیون بصورت عمودی در خط ویژه بررسی نرم افزاری و فیزیکی کنترل کیفیت برد، تصویر، گیرنده، پاور کورد، سوکت‌ها و پورت‌های مختلف، هدفون، یواس پی، شبکه، وی جی ای، ورودی و خروجی صدا و تصویر، خروجی اپتیکال، تیونر آنتن و وایرلس قرار می‌گیرد. در صورت تطبیق با شاخص‌های استاندارهای فیزیکی و نرم افزاری به بخش بسته‌بندی نهایی محصول منتقل می‌شود.

طرح توجیهی تولید تلویزیون | بررسی بازار و رقبا

بر اساس آمار رسمی منتشره تا پایان سال 1396 واردات قطعات تلویزیون با پیش کد تعرفه وارداتی 8529 قریب به 585میلیون دلار بوده است. در فرودین سال 1398این واردات با ارزش ریالی 15116میلیارد ریال معادل 356هزار دلار بوده است.

تعداد کل بنگاههای تولید انواع تلویریون نسل های گذشته و جدید در کشور 172 واحد با ظرفیت اسمی 29سالیانه میلیون دستگاه و سرمایه گذاری ثابت 18799میلیارد ریال می‌باشد. از این تعداد 51 واحد با سرمایه گذاری ثابت 8933میلیارد ریال و سرمایه در گردش 7771میلیارد ریال و با ورود 55میلیون یورو ماشین آلات صنعتی با ظرفیت اسمی 12میلیون دستگاه انواع تلویزیون سه بعدی، LED و OLED مشغول هستند.

این در حالی است که تعدادی از بنگاه‌های صنعتی در کشور مشغول به ساخت بخشی از بردهای الکترونیکی مورد نیاز در ساخت تلویزیون‌های فوق الذکر هستند و به مرور دانش ساخت ماشین آلات خط مونتاژ نیز بومی شده و نیاز به واردات آن نیست.

طرح توجیهی تولید تلویزیون | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث یک واحدصنعتی تولید تلویزیون با ظرفیت 50000 دستگاه انواع تلویزیون سه یعدی، LED و OLED معادل 235224 میلیارد ریال سرمایه اولیه نیاز دارد. نرخ بازدهی سرمایه گذاری با احتساب 300 روز فعالیت سالانه نزدیک به سه سال برگشت سرمایه اولیه خود را خواهد داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد ارائه شده است. مسلما با گذشت زمان و تغییر شرایط اقتصادی باید مطالعات پیش امکاسنجی بروز رسانی شود.

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین  3000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی ) 1530 متر مربع
3 دستگاههای  خرید  داخلی و خارجی 32199 میلیون ریال

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 82288
2 سرمایه گذاری  درگردش 152936
3 کل سرمایه گذاری 235224
4 هزینه تولید سالیانه 973197

 

   شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR 28  درصد
دوره برگشت سرمایه 3/1

 

طرح توجیهی تولید تلویزیون | مزایای اجرای طرح

تولید تلویزیون با توجه به سرعت تغییر تکنولوژی و با دارا بودن تنوع بالا به لحاظ فنی، سایز و کیفیت تصویر در پاسخ‌گویی به نیازهای متنوع انسانی و بومی سازی بخشی از تکنولوژی ساخت قطعات و بردها می‌تواند ارزش افزوده مناسبی را ایجاد نماید. با تکیه بر کیفیت و برندسازی امکان صادرات آن به عنوان یک مزیت بالقوه می‌تواند باشد. تقاضا و تنوع تولید جذابیت قابل قبولی را برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌نماید.

وجود نیروی انسانی متخصص در حوزه الکترونیک مزیت است که در بخش تحقیق و توسعه می‌تواند به بومی سازی ساخت بردها کمک نماید. تولید و بومی‌سازی ساخت کالاهای خانگی با برند معتبر در سطح ملی یک مزیت محسوب می‌شود.

نتایج مطالعات فنی، اقتصادی و مالی

تولید انواع تلویزیون بخشی از تولید انواع لوازم برقی خانگی است که می‌تواند با بومی شدن دانش فنی حاصل از مونتاژ محصولات در فاز اول از طریق تحقیق و توسعه کمک شایانی به رشد تکنولوزی تولید در کشور و افزایش صادرات نماید. در این راستا امکان اخذ مجوزهای لازم و تامین زیرساخت طرح‌های فنی به صورت قانونی فراهم است. این طرح به عنوان فاز اول مجموعه تولیدات لوازم خانگی در ظرفیت‌های افتصادی در دستور کار قرارداد جهت اخذ مشاوره و اطلاعات در تمامی مراحل انجام کار  از زمان بررسی اولیه طرح تا پیاده سازی و به بهره‌برداری رساندن آن از کارشناسان خیره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اطلاع از طرح توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید. 

 

منبع: طرح توجیهی تولید تلویزیون