سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سامانه ایرانیان اصناف | نحوه ثبت نام و گرفتن کد رهگیری

 

سامانه ایرانیان اصناف ، سامانه ثبت نام اینترنتی جواز کسب و کار است. این سامانه این روزها برای صاحبان مشاغل، کارآفرینان و شرکت‌ها بسیار مهم است و هر نوع کسب و کاری که می‌خواهد فعالیت خود را شروع کند باید جواز کسب داشته باشد که این مهم از طریق سامانه ایرانیان اصناف صورت می‌گیرد. برای آشنایی با مراحل گرفتن جواز کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه گرفتن جواز و امور اداری می‌توانید با کارشناسامرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 و یا 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: سامانه ایرانیان اصناف

 

سامانه ایرانیان اصناف

اگر شما می‌خواهید هر نوع از کسب و کار از قبیل فروش محصولات غذایی تا فروش قطعات را آغاز کنید باید جواز کسب به دست آوردید. جواز کسب به کار شما وجهه قانونی می‌دهد و اجازه می‌دهد کار خود را شروع کنید. جواز مورد نظر شما از باید از مرکز امور اصناف و بازرگانان صادر شود. یادتان باشد برای شروع کسب و کار در یک حیطه مشخص فقط یکبار به شما جواز کسب می‌دهند. جواز کسب مدت دار است و در بازه زمانی یکساله تا پنج ساله ارائه می‌شود و شما می‌توانید در صورت نیاز دوباره آن را تمدید کنید. برای گرفتن جواز کسب از سامانه ایرانیان اصناف وقت را تلف نکنید، چون شما بدون داشتن جواز نمی‌تواند کار خود را به صورت قانونی آغاز کنید.

مراحل مورد نیاز برای دریافت جواز کسب از سامانه ایرانیان اصناف

ورود به سامانه ایرانیان اصناف

در مرحله اول شما باید به سایت ایرانیان اصناف مراجعه کنید، یعنی به این آدرس www.iranianasnaf.ir؛ سپس باید ثبت نام را انجام دهید. ثبت نام زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. بعد از اینکه ثبت نام را انجام دادید یک کد رهگیری به شما داده می‌شود که باید آن را نزد خود حفظ کنید.

ارائه اسناد مهم

در مرحله دوم شما باید کپی اسناد مهم مالکیتی خود را ارائه دهید. این اسناد شامل موارد زیر است؛ سند مالکیت، اجاره نامه رسمی (که باید این مورد را از دفترخانه‌های رسمی کشور تهیه کنید) و اجاره نامه عادی (که این مورد باید به صورت هلوگرامی و یا تایپی از مشاوران املاک دریافت شود) .

ارائه مدارک مهم

در مرحله سوم شما باید کپی کارت ملی(پشت و رو)، کپی شناسنامه از همه صفحات، کپی کارت پایان خدمت و یا معافیت از سربازی، شش قطعه عکس 3 در 4، کپی آخرین مدارک تحصیلی، کارت معاینه پزشکی و گواهی صلاحیت بهداشتی، گواهی فنی از مراکز معتبر مثل سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، گواهی صلاحیت فردی، انتظامی و ترافیکی از نیروی انتظامی منطقه از جمله مدارک مهم و مورد نیاز برای دریافت جواز کسب از سامانه ایرانیان اصناف است.

واریز مبالغ مورد نیاز برای دریافت مجوز کسب

شما باید مبالغی را واریز کنید. از جمله مبلغ 10 هزار تومان را باید برای حق تمبر به اداره امور اقتصادی و دارایی و مبلغ 5 هزار تومان برای انتقال پروانه کسب باید بپردازید. همچنین در مرحله آخر شما باید 10 هزار تومان برای صدور کارت پروانه کسب الکترونیکی از طریق سایت اصناف پرداخت کنید.

ارائه اصل مدارک

همچنین باید خاطر نشان کنیم که ارائه اصل تمامی مدارک به منظور تطبیق با تصاویر کپی آن باید ارائه شود تا خللی در روند صدور مجوز کسب شما ایجاد نشود.

پیگیری جواز کسب

بعد از اینکه شما همه مراحل را طی کردید، حالا باید منتظر باشید تا مراحل صدور توسط کارشناسان انجام شود. شما می‌توانید برای پیگیری روند کاری خود به سامانه مراجعه کرده و با کمک کد رهگیری که به هنگام ثبت نام به شما داده شده و یا شماره کارت ملی وارد شوید و از وضعیت جواز خود اطلاعات لازم را به دست آورید.

خدمات دیگر سامانه اصناف

سامانه اصناف فقط مجوز کسب و کار صادر نمی‌کند. این سامانه در زمینه‌های درخواست صدور پروانه کسب، درخواست تمدید پروانه کسب، درخواست تغییر نشانی پروانه کسب، درخواست تغییر رسته پروانه کسب، درخواست انتقال پروانه کسب به ورثه یا نماینده قانونی، درخواست اصلاح مشخصات فردی صاحب پروانه، درخواست تغییر صاحب پروانه کسب، درخواست مجوز محصولات دخانی، درخواست کارت اصناف المثنی، درخواست پروانه کسب المثنی و درخواست شعبه فروشگاه زنجیره‌ای فعالیت می‌کند.

پیگیری‌های مربوطه

خدماتی که این سامانه ارائه می‌دهد شامل یک سری از پیگیری‌های مهم نیز می‌شود. از جمله پیگیری ثبت نام، پرداخت آنلاین، پرداخت وجوه الزامی اتحادیه، جستجوی شناسه صنفی، جستجوی کد ملی، جستجوی کد پستی، ثبت مباشر در پروانه کسب، ثبت شریک در پروانه کسب، جستجوی مباشر، تامین مالی بازسازی و نوسازی بنگاه‌‍‌های صنفی تولیدی، پیگیری تامین مالی بنگاه‌های صنفی تولیدی، جستجوی مجوز محصولات دخانی بر مبنای شناسه صنفی و جستجوی مجوز محصولات دخانی بر مبنای کد ملی از طریق سامانه اصناف صورت می‌گیرد.

این سامانه یک راه ساده برای افرادی است که می‌خواهند مجوز کسب و کار خود را دریافت کنند. لذا برای اینکه مراحل اداری جواز شما سریع‌تر صورت بگیرد بهتر است که از قبل نسبت به تهیه و تکمیل تمامی مدارک خود اقدامات لازم را صورت دهید. کارشناسان کاردوک به شما جهت گرفتن مجوزهای لازم خدمات ارائه می‎‌دهند. جهت دریافت مشاوره کسب و کار کلیک کنید.

سؤالات متداول در مورد سامانه ایرانیان اصناف

برای افراد بالای 70 سال گواهینامه آموزشی به چه صورتی هست؟

برای همه لازم است که گواهی نامه آموزشی را از اتاق اصناف شهر مورد نظر خود دریافت کنند. اما افراد بالای 70 سال از گذراندن دوره‌های آموزشی معاف هستند.

هزینه آموزش‌های لازم چقدر است؟

هزینه آموزش‌های لازم مطابق مصوبه کمیسیون نظارت، مبلغ 30 هزار تومان می‌باشد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه گرفتن جواز و امور اداری می‌توانید با کارشناسامرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 و یا 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: سامانه ایرانیان اصناف