سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شخصیت کاریزماتیک | چگونه شخصیتی کاریزماتیک داشته باشیم؟

شخصیت کاریزماتیک چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ شاید خیلی از ما دلمان می خواهد بدانیم اشخاصی که جذب آنها می شویم چه ویژگی هایی دارند که افراد زیادی را مجذوب خود کرده و تحت تاثیر خود قرار می دهند. این اشخاص معمولا به عنوان شخصیت های کاریزماتیک شناخته می شوند. به هر دلیلی ممکن است فکر کنید این ویژگی ذاتی است و از بدو تولد با فرد وجود داشته اما این تفکر اشتباه است و شما می توانید با تقویت برخی از رفتارها در خودتان به شخصی کاریزماتیک تبدیل شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شخصیت کاریزماتیک میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : شخصیت کاریزماتیک | چگونه شخصیتی کاریزماتیک داشته باشیم؟


ویژگی های شخصیت کاریزماتیک

برای آنکه از شخصیت کاریزماتیک بیشتر بدانید در ادامه به مهم ترین ویژگی های روانی و رفتاری آن ها اشاره کرده ایم:

شخصیت کاریزماتیک | برون گرایی

او می تواند احساسات خودش را به راحتی و بدون هیچ ترس و ابایی نشان دهد و به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کند. حتما برایتان پیش آمده که با ورود شخصی در یک جمع تمام حال وهوای آن محیط تغییر کرده و همه چیز عوض شده. اگر آن شخص شوخ و شاداب باشد جمعی که در آن حضور دارد هم این چنین می شود اما اگر او آدمی خشمگین و عصبانی باشد تمام حالات جمع نیز به آن سمت وسو می رود. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برون گرایی کلیک کنید. 

شخصیت کاریزماتیک | توانایی خواندن احساسات

او می تواند با متوجه شدن حالات عاطفی بقیه انسان ها متناسب با چیزی که از آن ها فهمیده رفتارهای متقابل و متعادلی انجام دهد که شخص مقابل هم همان را می خواهد. در واقع می توان گفت این افراد از هوش هیجانی بالایی برخوردارند که به آن ها در برقراری روابط موفق کمک می کند. 

برای آگاهی از هوش هیجانی کلیک کنید. 

شخصیت کاریزماتیک | کنترل بر احساسات

احساسات این اشخاص به دست خودشان است و می توانند آن را کنترل کنند. آن ها هر وقت که بخواهند متناسب با شرایط هیجاناتشان را به صورتی که لازم است ارائه می دهند. کنترل احساسات یک مهارت است و شما می توانید با انجام برخی تمرین ها این مهارت را در خود نیز پرورش دهید. 

برای آگاهی از مهارت کنترل احساسات کلیک کنید. 

شخصیت کاریزماتیک | روابط اجتماعی خوب

اشخاص کاریزماتیک می توانند روابط اجتماعی خوبی را برقرار کنند و اشخاص دیگر را راضی کنند که در تعاملات اجتماعی دخالت کنند.  آن ها می توانند سخنرانی را راه بیاندازند که بسیار جذاب باشد. قطعا این ویژگی بر ذهنیت اجتماع تاثیر می گذارد و آن ها را به شخصیتی جذاب تبدیل می کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از روش های تقویت روابط اجتماعی کلیک کنید. 

شخصیت کاریزماتیک | فهمیدن شرایط اجتماعی

افراد کاریزماتیک این توانایی این را دارند که شرایط اطراف را به خوبی متوجه شوند و اجتماع را زیر نظر بگیرند. این ویژگی توانایی سازگاری و گوش دادن و اهمیت به آن ها را افزایش می دهد که باعث می شود افراد نسبت به اطرافشان حساس تر باشند و بسیار محتاط تر و متین تر با اجتماع برخورد کنند.

شخصیت کاریزماتیک | کنترل اجتماعی

او رفتاری موقرانه و ظریف را از خود نشان می دهد و با توانایی رهبری و مدیریت بالا می تواند با اقشار مختلف جامعه ارتباط برقرار کند و بر آن ها تاثیر بگذارد. 

شخصیت کاریزماتیک | خنده های واگیردار

لبخند به لب داشتن یکی از ویژگی هایی است که دیگران را جذب می کند. لبخند و خنده های رضایت بخش افراد کاریزماتیک تاثیر عمیقی بر اطرافیان آن ها می گذارد. خنده هایی که به قدری جذاب هستند که از آن شخص منتقل می شوند و افراد دیگر نمی توانند خودشان را در قبال آن ها نگه دارند و ناخودآگاه لبخندی روی لبانشان نقش میبندد.

برای آگاهی از تاثیرات لبخند زدن کلیک کنید. 

لمس کردن دوستانه

برخورد های فیزیکی و گرم و صمیمانه روابط این اشخاص را با دیگران بهتر می کند. البته آن ها می دانند که چگونه در این راه حد تعادل را حفظ کنند. برای مثال لمس کردن بازوها و آرام فشردن دست ها باعث می شود که تاثیر مثبتی بر دیگران بگذارند. 

نگاه های نافذ

این افراد تماس چشمی مناسبی با دیگران برقرار می کنند. نگاه های این اشخاص بسیار تاثیر گذار است به طوری که نمی خواهید از چشمانشان چشم بردارید و دلتان نمی خواهد آن ها هم از نگاه کردنتان دست بکشند. این افراد به راحتی می توانند با نگاهشان همه چیز را در شما تغییر دهند.

 

چرا شما شخصیتی کاریزماتیک نیستید؟

برخی ویژگی ها و رفتارها باعث می شوند که شما نتوانید به شخصیتی کاریزماتیک تبدیل شوید.  اگر تعداد زیادی از صفات زیر را در خود می بینید و هم چنان می خواهید شخصیت کاریزماتیکی داشته باشید بهتر است در جهت تغییر آن ها تلاش کنید. 

- خیلی زود صمیمی می شوید

- تماس های فیزیکی بسیاری دارید

- مرزهای مکالمه را در موقعیت های مختلف رعایت نمی کنید.

- حرف های شما نامفهوم است و صدایتان نارسا.

- زبان بدن مناسبی ندارید.

- در صورت شخص مقابلتان زمان زیادی خیره می شوید.

- توضیح می دهید قبل از این که کسی از شما چیزی بپرسد.

 

چگونه کاریزماتیک شویم؟

چگونه کاریزماتیک شویم ؟ دغذغه ای که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده. اما شما فقط با تلفیق چند ویژگی می توانید آن را به دست بیاورند.

مهارتتان را به کار بگیرید

هر چیزی که در آن مهارت غیر قابل وصفی دارید را به کار گیرید و آن را به میدان بکشید و بگذارید همه اشخاص آن را ببینند. نشان دادن کار و اثری که در آن به شدت مهارت دارید می تواند از شما یک شخص کاریزماتیک بسازد.

مختصر و مفید حرف بزنید

لازم نیست صحبت های خود را خیلی طولانی کنید در حدی که دیگر هیچکس دلش نخواهد شما به صحبت کردن ادامه دهید. صبت های خود را خلاصه کنید اما در همان خلاصه شده حرف هایتان هم چیزهایی را بگویید که جذاب است تا مردم بخواهند حرف های بیشتری از شما بشنوند.

رگ خواب را پیدا کنید

بهتر است در جمعی که حضور دارید از اشخاص راجع به چیزهایی که به آن ها علاقه دارند سوال کنید و دوباره از آن ها بخواهید که به شما بگویند چرا به این چیزها علاقه دارند .در نهایت شما میتوانید رگ خواب آن ها را پیدا کنید و در جهتی که می خواهند و می دانید خوششان میاید صحبت کنید.

گوش شنوا باشید

همیشه برای شنیدن حرف ها آماده باشید و از این کار دوری نکنید به دلیل این که انسان ها شخصی که به آن ها اهمیت می دهد و گوش شنوایی برای حرف های آن هاست را جذاب می دانند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهارت گوش دادن کلیک کنید. 

اهمیت دیگران را به آن ها نشان دهید

به دیگران نشان دهید که بسیار قابل اهمیت هستند و شما هم به این مسئله پی برده اید و برای ارزش های آنان احترام قائل هستید.

خجالت نکشید

هیچ گاه از این که در مرکز توجه قرار گرفته اید و نظر بقیه را به خود جلب کرده اید خجالت نکشید چون این قضیه می تواند از کاریزماتیک بودن شما بکاهد. اگر در جمع مشکلات زیادی دارید و استرس زیادی را تجربه می کنید به یک روانشناس مراجعه کنید چرا که ممکن است دچار مشکلاتی نظیر اختلال فوبیای اجتماعی باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فوبیای اجتماعی کلیک کنید. 

زبان بدن مناسب

راجع به زبان بدن مطالعه کنید و بدانید که چه حالت های بدنی می تواند بیشترین تاثیر را بر دیگران داشته باشد. این را بدانید که دست ها ، چشم ها، لب و حالت ابرو بیشترین تاثیر را دارند.

برای آنکه در این باره بیشتر بدانید به مقاله زبان بدن مراجعه کنید. 

هدف داشته باشید

هیچ وقت بدون هدف پیش نروید و برای هر نقطه از زندگیتان یک هدف را دنبال کنید.  نگذارید زمانی پیش بیاید که شما روزهایتان را بدون برنامه ای خاص بگذرانید. برنامه داشتن به شما کمک می کند همواره در جهت موفقیت و پیشرفت حرکت کنید. 

از ابراز احساسات نترسید

هیچ وقت از این که احساساتتان را ابراز کنید نترسید چرا که مخفی کردن عواطفتان اصلا موضوع جالبی نیست و هیچ کس را به سمت شما جذب نمی کند. البته در ابراز احساسات زیاده روی نکرده و تلاش کنید تعادل را حفظ کنید. 

کنترل بر اعصاب

بر اعصاب خود کنترل داشته باشید و همیشه با آرامش با اشخاص دیگر برخورد کنید . افرادی که به سرعت کنترل خود را از دست میدهند و عصبانی می شوند  توسط دیگران قابل اعتماد نیستند و جذاب به نظر نمی رسند.

اگردر کنترل خشم و عصبانیت خود دچار مشکل هستید، توصیه می کنیم مقاله کنترل خشم را مطالعه کنید. 

 

برای داشتن شخصیت کاریزماتیک چه ویژگی هایی لازم است ؟

صدا

در اولین برخورد شما ابتدا صداست که تاثیر مستقیم خود را بر اشخاص می گذارد. قطعا شخصی که دارای صدایی پایین و خجالتی است نمی تواند شخصیتی کاریزماتیک برای خود بسازد. صدا باید محکم، با قدرت و قاطع باشد. این مسئله باعث می شود که شما از دید دیگران با عتماد به نفس بیشتری جلوه کنید. 

اعتماد به نفس

شما باید به بقیه نشان دهید که توانایی انجام کارها را دارید بدون اینکه قضاوت دیگران بر شما تاثیر بگذارد.  به قدری به خودتان اطمینان دارید که میتوانید کاری را که می خواهید به بهترین نحو انجام دهید. وقتی شما به خودتان اطمینان دارید این خصوصیت می تواند اعتماد بقیه را نیز به شما جلب کند و باعث شود که از شما تاثیر بگیرند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اعتماد به نفس کلیک کنید. 

فن بیان

طرز بیان شما یعنی  کلماتی که استفاده می کنید و مدلی که حرف هایتان را بیان می کنید در تاثیری که بر دیگران میگذارید می افزاید. فن بیان قوی باعث تاثیر گذاری بالای شما و ایجاد حالت پیروی در دیگران می شود. 

اندیشه مثبت

داشتن اندیشه های مثبت در کنار واقع گرایی کمک بسیاری به شما می کند تا بتوانید به جای درگیر شدن در هیجانات منفی به حل مسئله بپردازید. مثبت گرایی همیشه آسان نیست و نیاز به پرورش افکار و تمرین در این زمینه دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روانشناسی مثبت گرا کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شخصیت کاریزماتیک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


منبع : شخصیت کاریزماتیک | چگونه شخصیتی کاریزماتیک داشته باشیم؟