سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرح تولید تیرچه فلزی برای گرفتن جواز

طرح توجیهی تولید تیرچه فلزی چرا در ایران اهمیت دارد؟ در صنعت ساختمان کشور نزدیک به 80درصد از سقف‌ و کف‌های ساختمان‌ها  از خرپا تیرچه ساخته شده است. ویژگی‌های بارز این محصول داشتن سرعت بالا در ساخت، هزینه کم و به صرفه بودن آن در صنعت ساختمان سازی است. الزامات رشد و توسعه صنعت ساختمان‌سازی در کشور، نیاز به تولید انبوه خرپاهایی با کیفیت بالا و دارای استانداردهای مورد نیاز و قابل اعتماد را بیشتر نموده است. بنابراین ساخت تیرچه‌های بتونی به شیوه سنتی در محل ساختمان‌سازی به صورت دستی نه تنها نمی‌تواند پاسخگوی حجم بالای تقاضا باشد، بلکه از نظر اقتصادی و قابلیت اعتماد و استاندارد محصول توجیه ندارد.

راه‌کار مناسب برای دستیابی به شرایط مطلوب، تولید انبوه خرپاهای پیش‌ساخته، تولید در کارخانه‌های مجهز و تخصصی خارج از محل سازه و به صورت کاملاً مکانیزه می‌باشد. در حال حاضر در بسیاری از کشورها بنگاه‌های صنعتی متعددی در زمینه تولید سازه‌های فولادی به ویژه خرپاهای پیش‌ساخته فولادی فعالیت دارند و افزایش نیاز عمرانی بویژه در احداث ساختمان‌ها و بناهای بزرگ نظیر ورزشگاه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، پیمانکاران و سازندگان ساختمان‌ها به ویژه انبوه‌سازان را به خرید خرپاهای آماده از سازندگان معتبر که محصولات آن‌ها از سطح کیفیتی بالا و یکنواختی برخوردارند، متمایل کرده است. خرید محصولاتی با هزینه کمتر، سرعت تولید بالاتر و قابل اعتماد، مزیت‌های بیشتری را در بازار ساخت وسازهای عمران و مسکن ایجاد کرده است.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه تولید و استاندارد تولید دارو در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح تولید تیرچه فلزی

طرح تولید تیرچه فلزی | معرفی تیرچه فلزی 

تیرچه بتونی پیش ساخته فولادی عبارت است از شبکه پیش ساخته‌ای از آرماتورهای کششی و عرضی و میلگرد اتصال بالایی که به شکل خرپا به همدیگر جوش شده و ایستایی و مقاومت لازم را برای حمل و اجرا در سازه را تامین می‌کند. از این محصول برای ایجاد سقف، راهرو، کف سالن‌ها و حتی سطوح شیب‌دار در ساختمان‌ها می‌توان استفاده نمود. جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

طرح تولید تیرچه فلزی | ویژگی‌های تیرچه فلزی

مهمترین مزیت‌ محصولات ساخته شده از تیرچه های فلزی، قابلیت تولید آنها در اندازه و شکل های متفاوت متناسب با نیاز ،نقشه و پلان ارایه شده سازندگان ساختمان، به صورت انبوه و متناسب با ویژگی‌های کیفی و کمی یکسان و استاندارد است.

ویژگی‌ها و مزایای انواع تیرچه فلزی به شرح زیر است:

  • نداشتن نیاز به جک و شمع بندی زیر سقف
  • امکان همزمانی بتن ریزی در چند سقف ساختمان
  • سرعت بالای اجرای سقف
  • سهولت نصب و اجرای داکت‌های تاسیساتی   
  • صرفه جوی و کاهش مصرف بتن در سازه
  • کمک به سبک سازی سقف با توجه به استفاده از بلوک‌‏های توخالی با یونولیت               
  • عایق سازی سقف در برابر انتقال صدا و حرارت
  • ایجاد صرفه جویی در مصرف مقاطع آهنی در سازه
  • حذف فرایند طولانی ساخت خرپا غیر استاندارد سنتی

 

معرفی کد های آیسیک تیرچه پیش ساخه مسلح

بر اساس سیستم طبقه‌بندی آیسیک کد‌‌‌‌ محصولات طرح جاری به شرح جدول ذیل می‌باشد.

جدول کد آیسیک محصولات مورد نظر

2695612319

تیرچه بتنی مسلح پیش ساخته

2929412529

تولید سازه تیرچه دستگاه اتوماتیک

2695512319

تیرچه بتنی

2811512324

تیرچه فولادی

2695612376

تیرچه بتنی مسلح پیش تنیده

طرح تولید تیرچه فلزی | مواد اولیه تولید و آماده سازی تیرچه های فلزی 

مواد اولیه اصلی تولید تیرچه فلزی را انواع میلگرد و ورق آهنی تشکیل می‌دهد. میلگرد هم بصورت کلاف و هم بصورت شاخه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، اغلب واحدها برای دستیابی به سایز مناسب و عاج دارد نمودن میلگرد کلاف از سیستم کشش و آنیلینگ آن استفاده می‌کنند.

برای ساخت خرپا می‌توان از انواع فولادهای ساختمانی در دو حالت نورد گرم شده (فولادی که در دمای بالا شکل دهی می شود) و فولاد اصلاح شده (فولاد نورد گرم خنک شده است که با غلطک‌های نورد اضافی شکل داده می‌شوند تا به ابعاد دقیق‌تر و کیفیت سطحی بهتر برسند) استفاده نمود. مهم‌ترین نوع فولادی که در کشور رایج است، فولادهای ساختمانی کربنی ساده است. در حالی که در کشورهای صنعتی فولادهای فوق مستحکم کم آلیاژ و میکروآلیاژ با ترکیبات مختلف رایج است که دارای استحکام بالاتری است و از همه مهم‌تر دارای نسبت استحکام به وزن بالاتر نسبت به فولادهای کربنی ساده هستند. این دسته از فولادها جوش‌پذیری بالایی نیز دارند.

 

طرح تولید تیرچه فلزی | مواردکاربرد تیرچه فلزی

انواع تیرچه فلزی به عنوان کالای مصرفی در صنعت ساختمان شناخته می‌شوند. و می‌تواند به عنوان محصول طرح جاری به مصرف انواع پروژه‌های عمرانی برسد و درساخت تیرچه برای سقف‌های تیرچه-بلوک در پروژه‌های مختلف نیز از این محصول استفاده گیردد.

طرح تولید تیرچه فلزی | تکنولوژی و فرایند تولید تیرچه فلزی

خط تولید این محصول پس از کشش و عاج دار کردن مفتول خاموت و آنیل کردن آن در کوره و آماده بودن میلگردهای طولی از دستگاه اتوماتیک برای انجام عملیات‌های تولید استفاده می‌شود و در نهایت کلاف آماده با استفاده از شرایط ویژه در مجاورت بخار با بتن مسلح می شود. در دستگاه تولید اتوماتیک تیرچه، ابتدا میلگردهای اصلی را به صورت شاخه‌ای درون ریل‌هایی که در دستگاه تعبیه شده است، جاگذاری می‌گردد و میلگردهایی که زیگزاگ خواهند شد، به صورت رول در محل تعبیه شده قرار خواهند گرفت و کار جاگذاری سر میلگرد در استریتر و خم کن با کمک بازوهای هیدرولیکی انجام می‌شود.

وظیفه و نحوه انجام کار تابلو برق

تابلو برق این دستگاه توانایی کنترل جریان ترانس ها، زمان گذر جریان و نحوه جوش دادن برنامه ریزی شده ، اعم از جوش هارمونی یا تحریک یکباره همه ترانسها را دارد. تابلو وظیفه کنترل جک ها و سنسورها و فرمان دادن به شیر برقی‌ها را نیز به عهده دارد و وظیفه اپراتورها تنها نظارت بر صحت عملکرد دستگاه و بارگذاری‌های اولیه خواهد بود.

حرکت برای نقاط جوش جدید

سیستم کشنده با حرکت خود، قسمتی از تیرچه بلوک که عملیات جوشکاری آن تمام شده را حرکت می‌دهد تا نقاط جدید مورد نظر برای جوشکاری در مقابل نازل‌های جوش کاری قرار بگیرند. میلگردهای اصلی و زیگزاکی شامل قیدها (ریل ها) و هدایت کنندها می‌باشد تا حرکت میلگردها در درون این راهنماها انجام شود. سیستم دارای کلمپ جانبی است که در هر دو طرف نصب شده‌اند و دو نقطه متوالی از محل اتصال میلگردهای پایینی به میلگردهای زیگزاکی را محکم کند.با انجام این عمل، میلگردها کاملا در جای خود بند و محکم شده اند و آماده جوشکاری می‌باشد.

ترتیب جوش میلگردها

در ابتدا دو الکترود که در بالا قرار دارند، میلگرد اصلی بالایی را به میلگردهای زیگزاکی در دو  رأس میلگردهای زیگزاکی جوش می‌دهد. بدین معنا که در یک زمان، دو رأس میلگردهای زیگزاکی چپ و راست به میلگرد اصلی بالا جوش داده می‌شود. پس از اتمام جوشکاری، سیستم جلوبرنده، مجددا سیستم را به جلو هدایت می‌کند تا نقاط جدید مورد نظر جوشکاری در مقابل اتوگان‌های بالا قرار گیرد. با این حرکت  نقاط جوشکاری جانبی در مقابل اتوگان‌های دوبل که در جوانب تیرچه بلوک هستند، قرار می‌گیرد.

عملیات جوشکاری نقاط جانبی

در این مرحله عملیات جوشکاری نقاط جانبی تیرچه بلوک (جوش میلگردهای زیگزاکی به میلگردهای جانبی) انجام می‌شود. البته قبل از این کار جکی که در بالا قرار دارد (سیستم نگهدارنده بالا) با حرکت به سمت پایین، روی میلگرد اصلی بالا فشار اعمال می‌کند تا میلگردهای اصلی پایینی که در کنار میلگردهای زیگزاکی در ریل مخصوص قرار دارند، در کنار یکدیگر مقید شوند.

در مجموع یک اتوگان دوبل در سمت راست و یک اتوگان در سمت چپ قرار دارد که هر اتوگان دوبل، دو نقطه را جوشکاری می‌کند؛ یعنی در یک زمان دو نقطه در سمت راست و دو نقطه در سمت چپ جوشکاری می‌شود. برای برش تیرچه بلوک‌ها از یک دستگاه قیچی هیدرولیکی استفاده شده است. پس از برش تیرچه بوسیله جک پرانی که بر روی میز محصول در نظر گرفته شده است، تیرچه را به پالت مخصوص هدایت می‌کند. این فرایند قادر است محصولات را در طول‌های 6متری الی 12متری تولید نماید، ولی با توجه به نیاز مشتریان طول برش‌های مختلف نیز می‌تواند تولید شود.

 

بررسی بازار و رقبا در طرح تولید تیرچه فلزی

انواع تیرچه صنعتی ساخته شده سازه‌های مسلح ترکیبی از میلگرد و بتن عمدتاً در ساختمان و پروژه های عمرانی مرتبط  مورد مصرف قرار می‌گیرد. این محصول به‌دلیل اقتصادی بودن و کیفیت قابل رقابت با کالاهای جایگزین هم در بازار و در پروژهای بزرگ و کوچک سازه‌ای می تواند مورد استفاده قرار گیرد. کل پروانه‌های بهره برداری صنعتی تولید انواع تیرچه مسلح کشور تا پایان سال 1399تعداد 1225 واحد است که با ظرفیت‌های متفاوت به شرح جدول ذیل در کشور در حال فعالیت می‌باشند. 

پروانه بهره‌برداری تولید انواع تیرچه صنعتی در کشور

تعداد

سرمایه

اشتغال

ظرفیت

واحد

1

600

5

60000

مترمکعب

86

39815

826

3217530

متر مربع

38

38970

281

972

هزار متر

1014

70306176

10622

70306176

متر

11

16462

83

10853640

عدد

75

757201

906

784627

تن

1225

71159224

12723

 

سرمایه گذاری مورد نیاز

مشخصات عمومی طرح

ردیف

موضوع

برآرود

واحد

1

زمین 

3500

متر مربع

2

 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی  

800

متر مربع

3

دستگاههای  خرید  داخلی  

50000

میلیون ریال

مزایای اجرای طرح تولید تیرچه فلزی

  • تنوع بسیاری از محصولات در یک خط تولید با تغییر قالب
  • قیمت قابل رقابت با انواع محصولات رقیب
  • در دسترس بودن تکنولوژی ساخت ماشین آلات بطور اتوماتیک در داخل کشور
  • امکان پذیری تولید در تمامی مناطق کشور
  • امکان راه اندازی واحد در ظرفیت اقتصادی با سرمایه گذاری نه چندان بالا
  •  قابلیت تولید محصول صادراتی
  • وجود ظرفیت خالی در کشور برای راه اندازی واحدهای جدید

نتایج  مطالعات فنی ، اقتصادی و مالی

به استناد مطالعات انجام شده، تکنولوژی تولید تیرچه مسلح اتوماتیک در سطح جهان و در ایران سابقه زیادی ندارد. به همین دلیل تعداد واحدهایی که در کشور موجود است به نسبت تقاضای بازار تعداد زیادی نیستند. نظر به اینکه تکنولوژی تولید به نسبت محصولات رقیب بسیار ساده‌تر و در نتیجه قیمت تمام شده پایین تری دارد و همچنین در کشور برای تولید این محصول ظرفیت خالی وجود دارد؛ امکان احداث واحدهای جدید با ظرفیت اقتصادی می‌تواند مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد. لذا جهت مشاوره اقتصادی و فنی راه اندازی طرح یا ایجاد طرح توسعه می‌توانید با مشاورین کسب و کار کاردوک تماس حاصل فرمایید. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاروک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار اختصاصی توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  •  ارایه مشاوره فنی و کمک به راه اندازی طرح 
  • مشاوره بازاریابی محصول
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

طرح توجیهی تولید تیرچه فلزی چرا در ایران اهمیت دارد؟ در صنعت ساختمان کشور نزدیک به 80درصد از سقف‌ و کف‌های ساختمان‌ها  از خرپا تیرچه ساخته شده است. ویژگی‌های بارز این محصول داشتن سرعت بالا در ساخت، هزینه کم و به صرفه بودن آن در صنعت ساختمان سازی است. الزامات رشد و توسعه صنعت ساختمان‌سازی در کشور، نیاز به تولید انبوه خرپاهایی با کیفیت بالا و دارای استانداردهای مورد نیاز و قابل اعتماد را بیشتر نموده است. بنابراین ساخت تیرچه‌های بتونی به شیوه سنتی در محل ساختمان‌سازی به صورت دستی نه تنها نمی‌تواند پاسخگوی حجم بالای تقاضا باشد، بلکه از نظر اقتصادی و قابلیت اعتماد و استاندارد محصول توجیه ندارد.

راه‌کار مناسب برای دستیابی به شرایط مطلوب، تولید انبوه خرپاهای پیش‌ساخته، تولید در کارخانه‌های مجهز و تخصصی خارج از محل سازه و به صورت کاملاً مکانیزه می‌باشد. در حال حاضر در بسیاری از کشورها بنگاه‌های صنعتی متعددی در زمینه تولید سازه‌های فولادی به ویژه خرپاهای پیش‌ساخته فولادی فعالیت دارند و افزایش نیاز عمرانی بویژه در احداث ساختمان‌ها و بناهای بزرگ نظیر ورزشگاه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، پیمانکاران و سازندگان ساختمان‌ها به ویژه انبوه‌سازان را به خرید خرپاهای آماده از سازندگان معتبر که محصولات آن‌ها از سطح کیفیتی بالا و یکنواختی برخوردارند، متمایل کرده است. خرید محصولاتی با هزینه کمتر، سرعت تولید بالاتر و قابل اعتماد، مزیت‌های بیشتری را در بازار ساخت وسازهای عمران و مسکن ایجاد کرده است.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه تولید و استاندارد تولید دارو در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

عکس 1

طرح تولید تیرچه فلزی | معرفی تیرچه فلزی 

تیرچه بتونی پیش ساخته فولادی عبارت است از شبکه پیش ساخته‌ای از آرماتورهای کششی و عرضی و میلگرد اتصال بالایی که به شکل خرپا به همدیگر جوش شده و ایستایی و مقاومت لازم را برای حمل و اجرا در سازه را تامین می‌کند. از این محصول برای ایجاد سقف، راهرو، کف سالن‌ها و حتی سطوح شیب‌دار در ساختمان‌ها می‌توان استفاده نمود. جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

طرح تولید تیرچه فلزی | ویژگی‌های تیرچه فلزی

مهمترین مزیت‌ محصولات ساخته شده از تیرچه های فلزی، قابلیت تولید آنها در اندازه و شکل های متفاوت متناسب با نیاز ،نقشه و پلان ارایه شده سازندگان ساختمان، به صورت انبوه و متناسب با ویژگی‌های کیفی و کمی یکسان و استاندارد است.

ویژگی‌ها و مزایای انواع تیرچه فلزی به شرح زیر است:

  • نداشتن نیاز به جک و شمع بندی زیر سقف
  • امکان همزمانی بتن ریزی در چند سقف ساختمان
  • سرعت بالای اجرای سقف
  • سهولت نصب و اجرای داکت‌های تاسیساتی   
  • صرفه جوی و کاهش مصرف بتن در سازه
  • کمک به سبک سازی سقف با توجه به استفاده از بلوک‌‏های توخالی با یونولیت               
  • عایق سازی سقف در برابر انتقال صدا و حرارت
  • ایجاد صرفه جویی در مصرف مقاطع آهنی در سازه
  • حذف فرایند طولانی ساخت خرپا غیر استاندارد سنتی

عکس2

معرفی کد های آیسیک تیرچه پیش ساخه مسلح

بر اساس سیستم طبقه‌بندی آیسیک کد‌‌‌‌ محصولات طرح جاری به شرح جدول ذیل می‌باشد.

جدول کد آیسیک محصولات مورد نظر

2695612319

تیرچه بتنی مسلح پیش ساخته

2929412529

تولید سازه تیرچه دستگاه اتوماتیک

2695512319

تیرچه بتنی

2811512324

تیرچه فولادی

2695612376

تیرچه بتنی مسلح پیش تنیده

طرح تولید تیرچه فلزی | مواد اولیه تولید و آماده سازی تیرچه های فلزی 

مواد اولیه اصلی تولید تیرچه فلزی را انواع میلگرد و ورق آهنی تشکیل می‌دهد. میلگرد هم بصورت کلاف و هم بصورت شاخه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، اغلب واحدها برای دستیابی به سایز مناسب و عاج دارد نمودن میلگرد کلاف از سیستم کشش و آنیلینگ آن استفاده می‌کنند.

برای ساخت خرپا می‌توان از انواع فولادهای ساختمانی در دو حالت نورد گرم شده (فولادی که در دمای بالا شکل دهی می شود) و فولاد اصلاح شده (فولاد نورد گرم خنک شده است که با غلطک‌های نورد اضافی شکل داده می‌شوند تا به ابعاد دقیق‌تر و کیفیت سطحی بهتر برسند) استفاده نمود. مهم‌ترین نوع فولادی که در کشور رایج است، فولادهای ساختمانی کربنی ساده است. در حالی که در کشورهای صنعتی فولادهای فوق مستحکم کم آلیاژ و میکروآلیاژ با ترکیبات مختلف رایج است که دارای استحکام بالاتری است و از همه مهم‌تر دارای نسبت استحکام به وزن بالاتر نسبت به فولادهای کربنی ساده هستند. این دسته از فولادها جوش‌پذیری بالایی نیز دارند.

عکس 3

طرح تولید تیرچه فلزی | مواردکاربرد تیرچه فلزی

انواع تیرچه فلزی به عنوان کالای مصرفی در صنعت ساختمان شناخته می‌شوند. و می‌تواند به عنوان محصول طرح جاری به مصرف انواع پروژه‌های عمرانی برسد و درساخت تیرچه برای سقف‌های تیرچه-بلوک در پروژه‌های مختلف نیز از این محصول استفاده گیردد.

طرح تولید تیرچه فلزی | تکنولوژی و فرایند تولید تیرچه فلزی

خط تولید این محصول پس از کشش و عاج دار کردن مفتول خاموت و آنیل کردن آن در کوره و آماده بودن میلگردهای طولی از دستگاه اتوماتیک برای انجام عملیات‌های تولید استفاده می‌شود و در نهایت کلاف آماده با استفاده از شرایط ویژه در مجاورت بخار با بتن مسلح می شود. در دستگاه تولید اتوماتیک تیرچه، ابتدا میلگردهای اصلی را به صورت شاخه‌ای درون ریل‌هایی که در دستگاه تعبیه شده است، جاگذاری می‌گردد و میلگردهایی که زیگزاگ خواهند شد، به صورت رول در محل تعبیه شده قرار خواهند گرفت و کار جاگذاری سر میلگرد در استریتر و خم کن با کمک بازوهای هیدرولیکی انجام می‌شود.

وظیفه و نحوه انجام کار تابلو برق

تابلو برق این دستگاه توانایی کنترل جریان ترانس ها، زمان گذر جریان و نحوه جوش دادن برنامه ریزی شده ، اعم از جوش هارمونی یا تحریک یکباره همه ترانسها را دارد. تابلو وظیفه کنترل جک ها و سنسورها و فرمان دادن به شیر برقی‌ها را نیز به عهده دارد و وظیفه اپراتورها تنها نظارت بر صحت عملکرد دستگاه و بارگذاری‌های اولیه خواهد بود.

حرکت برای نقاط جوش جدید

سیستم کشنده با حرکت خود، قسمتی از تیرچه بلوک که عملیات جوشکاری آن تمام شده را حرکت می‌دهد تا نقاط جدید مورد نظر برای جوشکاری در مقابل نازل‌های جوش کاری قرار بگیرند. میلگردهای اصلی و زیگزاکی شامل قیدها (ریل ها) و هدایت کنندها می‌باشد تا حرکت میلگردها در درون این راهنماها انجام شود. سیستم دارای کلمپ جانبی است که در هر دو طرف نصب شده‌اند و دو نقطه متوالی از محل اتصال میلگردهای پایینی به میلگردهای زیگزاکی را محکم کند.با انجام این عمل، میلگردها کاملا در جای خود بند و محکم شده اند و آماده جوشکاری می‌باشد.

ترتیب جوش میلگردها

در ابتدا دو الکترود که در بالا قرار دارند، میلگرد اصلی بالایی را به میلگردهای زیگزاکی در دو  رأس میلگردهای زیگزاکی جوش می‌دهد. بدین معنا که در یک زمان، دو رأس میلگردهای زیگزاکی چپ و راست به میلگرد اصلی بالا جوش داده می‌شود. پس از اتمام جوشکاری، سیستم جلوبرنده، مجددا سیستم را به جلو هدایت می‌کند تا نقاط جدید مورد نظر جوشکاری در مقابل اتوگان‌های بالا قرار گیرد. با این حرکت  نقاط جوشکاری جانبی در مقابل اتوگان‌های دوبل که در جوانب تیرچه بلوک هستند، قرار می‌گیرد.

عملیات جوشکاری نقاط جانبی

در این مرحله عملیات جوشکاری نقاط جانبی تیرچه بلوک (جوش میلگردهای زیگزاکی به میلگردهای جانبی) انجام می‌شود. البته قبل از این کار جکی که در بالا قرار دارد (سیستم نگهدارنده بالا) با حرکت به سمت پایین، روی میلگرد اصلی بالا فشار اعمال می‌کند تا میلگردهای اصلی پایینی که در کنار میلگردهای زیگزاکی در ریل مخصوص قرار دارند، در کنار یکدیگر مقید شوند.

در مجموع یک اتوگان دوبل در سمت راست و یک اتوگان در سمت چپ قرار دارد که هر اتوگان دوبل، دو نقطه را جوشکاری می‌کند؛ یعنی در یک زمان دو نقطه در سمت راست و دو نقطه در سمت چپ جوشکاری می‌شود. برای برش تیرچه بلوک‌ها از یک دستگاه قیچی هیدرولیکی استفاده شده است. پس از برش تیرچه بوسیله جک پرانی که بر روی میز محصول در نظر گرفته شده است، تیرچه را به پالت مخصوص هدایت می‌کند. این فرایند قادر است محصولات را در طول‌های 6متری الی 12متری تولید نماید، ولی با توجه به نیاز مشتریان طول برش‌های مختلف نیز می‌تواند تولید شود.

عکس 4

بررسی بازار و رقبا در طرح تولید تیرچه فلزی

انواع تیرچه صنعتی ساخته شده سازه‌های مسلح ترکیبی از میلگرد و بتن عمدتاً در ساختمان و پروژه های عمرانی مرتبط  مورد مصرف قرار می‌گیرد. این محصول به‌دلیل اقتصادی بودن و کیفیت قابل رقابت با کالاهای جایگزین هم در بازار و در پروژهای بزرگ و کوچک سازه‌ای می تواند مورد استفاده قرار گیرد. کل پروانه‌های بهره برداری صنعتی تولید انواع تیرچه مسلح کشور تا پایان سال 1399تعداد 1225 واحد است که با ظرفیت‌های متفاوت به شرح جدول ذیل در کشور در حال فعالیت می‌باشند. 

پروانه بهره‌برداری تولید انواع تیرچه صنعتی در کشور

تعداد

سرمایه

اشتغال

ظرفیت

واحد

1

600

5

60000

مترمکعب

86

39815

826

3217530

متر مربع

38

38970

281

972

هزار متر

1014

70306176

10622

70306176

متر

11

16462

83

10853640

عدد

75

757201

906

784627

تن

1225

71159224

12723

 

سرمایه گذاری مورد نیاز

مشخصات عمومی طرح

ردیف

موضوع

برآرود

واحد

1

زمین 

3500

متر مربع

2

 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی  

800

متر مربع

3

دستگاههای  خرید  داخلی  

50000

میلیون ریال

مزایای اجرای طرح تولید تیرچه فلزی

  • تنوع بسیاری از محصولات در یک خط تولید با تغییر قالب
  • قیمت قابل رقابت با انواع محصولات رقیب
  • در دسترس بودن تکنولوژی ساخت ماشین آلات بطور اتوماتیک در داخل کشور
  • امکان پذیری تولید در تمامی مناطق کشور
  • امکان راه اندازی واحد در ظرفیت اقتصادی با سرمایه گذاری نه چندان بالا
  •  قابلیت تولید محصول صادراتی
  • وجود ظرفیت خالی در کشور برای راه اندازی واحدهای جدید

نتایج  مطالعات فنی ، اقتصادی و مالی

به استناد مطالعات انجام شده، تکنولوژی تولید تیرچه مسلح اتوماتیک در سطح جهان و در ایران سابقه زیادی ندارد. به همین دلیل تعداد واحدهایی که در کشور موجود است به نسبت تقاضای بازار تعداد زیادی نیستند. نظر به اینکه تکنولوژی تولید به نسبت محصولات رقیب بسیار ساده‌تر و در نتیجه قیمت تمام شده پایین تری دارد و همچنین در کشور برای تولید این محصول ظرفیت خالی وجود دارد؛ امکان احداث واحدهای جدید با ظرفیت اقتصادی می‌تواند مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد. لذا جهت مشاوره اقتصادی و فنی راه اندازی طرح یا ایجاد طرح توسعه می‌توانید با مشاورین کسب و کار کاردوک تماس حاصل فرمایید. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاروک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار اختصاصی توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  •  ارایه مشاوره فنی و کمک به راه اندازی طرح 
  • مشاوره بازاریابی محصول
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

منبع: طرح تولید تیرچه فلزی