سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رمز ارز یا ارز دیجیتال چیست | راهنمای جامع دنیای رمز ارز ها

رمز ارز را می‌توان یک پول دیجیتال به حساب آورد که توسط عده‌ای که هنوز هویت آن‌ها دقیق مشخص نیست ساخته شده و روز به روز مردمان بیشتری از آن‌ها استفاده می‌کنند. البته میزان استفاده از رمز ارز در کشورهای اروپایی و آمریکایی بیشتر از ایران است، چرا که پول‌های دیجیتالی در این کشورها بیشتر شناخته شده هستند. ارزهای دیجیتال با ارزهای دیگر فرق دارند و چون دولت‌ها در ساخت آن نقشی ندارند از قوانین سخت گیرانه کمتری برخوردار هستند. بنابراین با خود فرصت هایی به وجود می آورند، در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این رمز ارزها آشنا شوید. 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه رمز ارزها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : رمز ارز

انواع رمز ارز ها

رمز ارزها از پیمان‌نامه‌های و کدهای بسیار پیچیده برای رمزگذاری داده‌ها و انتقال آن‌ها استفاده می‌کنند. کسانی که این ارزها را ساخته‌اند از پروتکل‌های بسیار پیچیده با استفاده از محاسبات دقیق ریاضی آن ساخته‌اند. این عامل باعث شده تا این نوع از ارزها غیر قابل نفوذ باشد. در پیمان‌نامه رمز ارزها هویت کسانی که از آن‌ها استفاده می‌کنند غیر قابل شناسایی است. به دلیل اهمیت این موضوع امروز در مورد انواع رمز ارزها با شما صحبت خواهیم کرد. لطفاً تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بیت کوین از معروف ترین رمز ارز ها

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین رمز ارز معروف و محبوب بیت کوین است. مشخصاً معلوم نیست که چه کسی این ارز را اختراع کرده است. اما شواهدی دال بر این است که این ارز دیجیتالی در سال 2009 توسط یک برنامه نویس یا یک گروه و یا توسط داستان یک نمایش نامه به نام ناکاماتو ایجاد شده است. این ارز از زمان ظهورش تا به امروز فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده و بارها به ورطه سقوط رسیده است. اما با گسترش افرادی که از این ارز استفاده می‌کنند امروزه روند رو به رشدی به خود گرفته است. خبر خوب آنکه در ایران هم مجاز شده است. برای اطلاع بیشتر مقاله قانونی شدن بیت کوین را بخوانید.

اتریوم

این یک ارز پر طرفدار و مطرح است و به عنوان دومین ارز محبوب و شناخته شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ارز به عنوان رقیب اصلی بیت کوین شناخته می‌شود. بیت کوین به توسعه و ایجاد اپلیکیشن‌های غیر متمرکز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اتریوم اپلیکیشن‌هایی که می‌سازد را توزیع می‌کند و افراد با استفاده از آن شبکه اتریوم را زنده و پویا نگه می‌دارند. اترویم این قابلیت را دارد که به عنوان ارز قابل برنامه‌نویسی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

ریپل از رمز ارز های شناخته شده

این ارز نسبت به بیت کوین و اترویم جدیدتر است و از لحاظ ارزش بازار عنوان دومین ارز بزرگ را به خود اختصاص داده است. اما این ارز هم فراز و نشیب زیادی را طی کرده و باعث شده در مدت زمان‌های مختلف افت زیادی تجربه کند. برخی مدعی هستند که ریپل رقیب بیت کوین است، اما باید بگویم اهداف این دو با یکدیگر کاملاً متفاوت است. ریپل یک شبکه قدرتمندی است که بانک‌ها از آن برای انتقال پول استفاده می‌کنند. برخی معتقدند سرعت کار ریپل از بیت کوین بیشتر است و کارایی بهتری دارد.

Eos رقابت در رمز ارز ها را بیشتر کرد

این ارز دیجیتالی برای رقابت با اتریوم ساخته شده است و پلتفرم بلاک چین است. این ارز توسط دان لاریمر طراحی و ساخته شده است. این پلتفرم به این علت ایجاد شده تا محدودیت‌های موجود در تعداد تراکنش‌های اتریوم را برطرف کند و خودش این مهم را به خوبی انجام دهد. این شبکه می‌تواند در هر ثانیه تعداد بسیار زیادی (حدود 50 هزار) تراکنش را به راحتی و بدون مشکلی انجام دهد. به همین دلیل رقیب جدی و سرسخت اتریوم محسوب می‌شود چون از سرعت بسیار خوبی برخوردار است.

لایت کوین سریع ترین رمز ارز

اسم لایت کوین افراد را به یاد بیت کوین می‌اندازد. این به عنوان یک ارز همتا به همتا شناخته می‌شود و به نوعی یک عضو کوچک بیت کوین در نظر گرفته می‌شود. فرق آن با بیت کوین در سرعت بالای تراکنش آن است. از این ارز به عنوان نقره دیجیتال یاد می‌کنند.

بیت کوین کش رمز ارز ناشناخته

به دلیل محدودیت‌ها و سرعت پایینی که بیت کوین داشت اختلاف نظر زیادی بین جامعه استفاده کننده از بیت کوین به وجود آمد. جامعه ارزهای دیجیتال شاهد ظهور بیت کوین کش شد. با اینکه این ارز قابلیت‌های زیادی را دارد اما هنوز نتوانسته بین استفاده کنندگان از محبوبیت خوبی برخوردار شود.

استلار برای انتقال ارز بین کشورها

یکی از موفق‌ترین ارزهای دیجیتال در بازار است که توانسته در سال 2017 به فروش خوبی برسد. این ارز در اثر اختلاف نظر با ریپل به وجود آمد. این ارز مانند ریپل یک شبکه قوی برای تراکنش‌های بانکی و انتقال سریع پول بین مرزها است. تفاوت آن با ریپل در منبع باز بودن آن است.

ترون رمز ارز دنیای سرگرمی

این ارز دیجیتالی توسط یک سنگاپوری به نام جاستین سان بنیانگذاری شده است. هدف این ارز دیجیتالی توسعه و گسترش دنیای سرگرمی، از بین بردن واسطه‌ها بین تولید کنندگان محتوا و کاربران، از بین بردن وابستگی به فیسبوک و سایر ترافیک‌ها است. این ارز مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال به صورت غیرمتمرکز عمل می‌کند.

رمز ارزها و یا ارزهای دیجیتال گزینه‌هایی هستند که اقتصاد جهان را به سمت بهتر شدن سوق می‌دهند و برای افراد مختلفی فرصتی را فراهم می‌کنند که با سرمایه‌گذاری بر روی این ارزها سود خوبی به دست آورند. این ارزها با سرعت باورنکردنی رو به رشد هستند و می‌توانند بخش مهمی از پیشرفت اقتصادی را به دست بگیرند. شما می توانید برای رفع مشکلات مریوط به استفاده از هر کدام این رمز ارزها با مشاوران مرکز کاردوک صحبت نمایید.

سؤالات متداول در مورد رمز ارز ها

ارزهایی که برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنیم چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟

قابل معامله در صرافی‌های بزرگ و معتبر (شناخته‌شده بودن)، دارای حجم معاملات بالا، تیم باتجربه و شناخته ‌شده و قابلیت مقیاس‌پذیری باید از ویژگی‌های ارز انتخابی شما باشد.

برای شروع خرید ارز دیجیتال با کدام ارز شروع کنیم؟

برای خرید ارزهای دیجیتال، باید از خرید اتریوم یا خرید بیت‌کوین شروع کنید، زیرا با خرید این دو ارز است که می‌توانید آنها را به راحتی به سایر ارزها تبدیل کنید. به عبارتی ابتدا بیت‌کوین یا اتریوم را خریداری می‌کنید سپس آنرا وارد صرافی‌ها کرده و به سایر ارزها تبدیل می‌کنید.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه رمز ارزها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : رمز ارز