سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرح تولید ایزوگام | طرح تولید عایق های رطوبتی از پشم شیشه (ایزوگ

تهیه طرح تولید ایزوگام و سرمایه گذاری در این بخش آیا توجیه اقتصادی دارد؟ عایق‌کاری یکی از ابزارهای مهم موثر در نفوذ ناپذیرکردن رطوبتی سازه‌های عمرانی است. ایزوگام نه تنها منجر به کاهش مصرف انرژی می‌شود؛ بلکه مشکل ایجاد ایزولاسیون سازه نسبت به معضل نم و رطوبت را برطرف می‌نماید. این کاربرد و استفاده در اقلیم‌های مرطوبت بسیار حساس‌تر بوده و تکنولوژی تولید را به سمت تولید عایق‌های پیش ساخته (ایزوگام) هدایت نموده است. این گونه با استفاده از تولید انبوه قیمت تمام شده مناسب و رقابتی را ایجاد می‌نماید. به علاوه با استاندارد سازی کیفی محصولات و استفاده از مواد اولیه مشتقات نفتی و قیر و کانی‌های معدنی مواد شیمیایی جهت عایق‌بندی سازه استفاده می‌شود. در ادامه خلاصه ای از طرح توجیهی تولید عایق های رطوبتی از پشم شیشه را شرح داده‌ایم. جهت ارائه سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح تولید ایزوگام

 

طرح تولید ایزوگام | معرفی محصول

عایق‌های رطوبتی از پشم شیشه با کد آیسیک 2699512312 مورد استفاده در سازه‌های مختلف عمرانی هستند. عایق‌های رطوبتی پیش ساخته بر پایه استفاده از قیر، مواد نفتی و معدنی ساخته  می‌شود و جایگزین صنعتی بسیار مناسبی برای محصولات سنتی هستند. این محصول با توجه به نیاز و محیط کاربرد آن در عایق‌بندی درزها، شکاف‌ها و ایزوله کردن مکان‌ها از رطوبت و نفوذ آب می‌تواند در انواع و کیفیت مورد انتظار تولید شود.

علی‌رغم تنوع در محصول به کارگیری و نصب آن در محیط ساختمانی به سادگی و به سرعت قابل انجام است که یکی از مزیت‌های تولید و به کارگیری آن می‌باشد. تحقیق و توسعه بنگاه‌های صنعتی متناسب با نیاز بازار منجر به تنوع در لایه‌ها و مواد مورد استفاده براساس میزان حساسیت مورد انتظار در عایق‌سازی سقف، کف، دیوار و سایر بخش‌های ساختمانی مسکونی صنعتی و اقلیم‌های متفاوت آب و هوایی شده است. در لایه‌های متشکله این محصولات از قیر صنعتی 70-60 یا قیر طبیعی، مواد پلیمری APP، پشم شیشه (تیشو نخدار)، پلی‌استر منسوج و ساده و مواد معدنی همانند پودر تالک کربنات، ورق‌های آلومنیوم و نایلونی از پلی اتیلن استفاده می‌شود.

 

ویژگی‌های انواع  ایزوگام (عایق های رطوبتی)     

انواع ورق‌های انعطاف‌پذیر عایق رطوبتی–ورق‌های قیری تقویت شده عایق رطوبتی سطوح، نه تنها باید از الزامات استاندارد تدوین شده به شماره 3885 در خصوص ویژگی‌های ظاهری، ویژگی‌های ابعادی، جرم واحد سطح و ویژگی‌های فیزیکی و مکانیکی تا مرحله بسته‌بندی تبعیت کند؛ بلکه از سری استانداردهای ثبت شده ملی ویژگی اجزای تشکیل‌دهنده آن در شرایط استفاده درپی و فونداسیون و یا کاربرد به عنوان لایی می‌باید از الزامات استاندارد مواد اولیه مورد استفاده همانند استاندارد الیاف شیشه فلت به شماره 3891 الیاف پلی استر فلت به شماره 3880 و پلی استر بدون بافت به شماره 3889 در موسسه ملی استاندارد ایران تبعیت کند.

در این محصولات ماده آغشته کننده هر لایه، قیر و یا مخلوطی از قیر و افزودنی‌های بهبوددهنده است. در سطح بالایی جهت نچسبیدن به داخل رول بسته بندی شده از پودرهای معدنی همانند تالک آعشته می‌شود. در سطح زیزین نیز از فیلم پلاستیکی استفاده می‌شود. در تعدادی از محصولات سطح رویی پوشیده شده از فویل آلومنیوم است.

کالاهای جایگزین ایزوگام

ایزوگام یا عایق رطوبتی در پنج دهه گذشته به عنوان رقیب آسفالت، بتون و قیر گونی در بیشتر کشورهای دنیا به دلیل کیفیت و مزیت نصب بسیار آسانتر و قیمت مناسب در محیط‌های عمرانی به خصوص درفنداسیون، کف سازی و ایزولاسیون بام و دیوارهای ساختمان‌ها استفاده می‌شود. عایق رطوبتی با قابلیت انعطاف بر پایه دشواری کاربرد آسفالت را نداشت و به مراتب تولید صنعتی، حمل و نصب آن ساده‌تر و سریع‌تر می‌باشد.  

طرح تولید ایزوگام | موارد کاربرد

عایق‌های رطوبتی پیش‌ساخته مخصوص هم در پی فنداسیون سازه‌ها قابل استقاده هستند و هم در دیوارها و سطوح خارجی ساختمان، بدنه استخرها، مخازن و لوله‌های آب، تونل‌ها و پشت بام، بدنه حمام، سردخانه و مراکز تاسیساتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل سبکی، مقاومت مناسب، نصب آسان و قیمت مناسب استفاده از آن بسیار گسترش یافته است.

طرح تولید ایزوگام | دانش فنی پروژه و روش تولید محصول

1- فرایند تولید

در فرآیند تولید بسته به طراحی و برنامه‌ریزی نوع محصول و مشخص بودن تعداد لایه‎های ایزوگام و تنظیم فیدریگ و تغذیه خط تولید با مواد و اولیه مورد نیاز؛ ابتدا تیشو و پلی آستر وارد مخزن‌های قیر آماده شده می‌شود و با پرایمر آماده شده یا قیر دمیده آغشته می‌گردد.

با تنظیم استاندار ضخامت لایه در خروجی سیستم به مرحله کوتینگ و اضافه شدن فویل آلومینیم به لایه‌های آغشته شده به مواد اولیه به منظور کاهش دما وارد حوضچه‌های حاوی آب می‌گردد. محصول چند لایه بهم چسبیده پس از خنک کاری در حوضچه از بین وولینگ‌های سرد عبور کرده و در ادامه فرایند فیلم پلی‌اتیلن به قسمت زیرین لایه‌ها اضافه می‌گردد. ایزوگام تکمیل شده به منظور ذخیره‌سازی موقت قبل از بسته‌بندی به سمت آسانسور هدایت گشته و دز طی آن توسط ونتیلاتورهای خشک‌شده و به سمت دستگاه رول کن به صورت کانتینیوس هدایت می‌شود.

دستگاه محصول تولیدی پارچه مانند را در طول ده متر بریده و رول کرده و توسط سیستم پران به بیرون پرتاپ می‌نماید.

 

2- ماشین آلات و تجهیزات خط تولیدایزوگام

ماشین آلات و تجهیزات تولیدی مورد نیاز تولید عایق‌های رطوبتی عبارتند از:

  • بویلر روغن گرم دارای دو ردیف کوئیل حرارتی از لوله آتشخوار، مشعل متناسب با نوع سوخت و مجهز به تابلو برق و سیستم‌های کنترل الکتریکی و هیدرولیکی، پمپ سوخت، مخزن ذخیره روغن، مخزن انبساط
  • دستگاه بونزا (کوره پخت) دارای الکتروموتور گیربکس‌دار و تابلوهای برق و کنترل الکتریکی
  • دستگاه میکسر دارای الکتروموتور گیربکس‌دار و تابلوهای برق و کنترل الکتریکی
  • سیستم اندود کاری با ظرفیت 400کیلوگرم جهت تولید 10 متر عایق در دقیقه و دارای تشت و غلطک غوطه‌ور به انضمام سیستم حرارتی و ضخامت سنج
  • سیستم کوتینگ ورق و فویل آلومینیوم و نایلون پلی‌اتیلن دارای الکتروموتور گیربکس دار و تابلوهای برق و کنترل الکتریکی
  • سیستم کولینگ دارای تشت دو طبقه و غلطک‌های کشنده و انتقال به قطر و مجهز به پمپ سیرکولاسیون مایع خنک کننده و برح خنک کننده ورق‌های عایق رطوبتی  
  • سیستم رزرواسیون دارای آسانسور متحرک ذخیره‌سازی ورق ایزوگام و به ظرفیت 40 متر در دقیقه13  
  • دستگاه بسته‌بندی نیمه اتوماتیک دارای تابلو کنترل اتومانیک و غلتک‌های کشنده الکترو گیربکس‌دار مجهز به ماشین برش و ماندرال رول کن ورق‌ها به همراه سیستم بیرون انداز رول‌های آماده شده
  • مخازن ذخیره قیر صد تنی مجهز به کوئیل روغن گرم و  عایق شده با  پشم شیشه از جنس ورق گالوانیزه

طرح تولید ایزوگام | بررسی بازار و رقبا

تا پایان سال 1398 تعداد 128 واحد صنعتی عایق‌های رطوبتی از پشم شیشه با اشتغال 2494 با ظرفیت اسمی 1828824تن عایق‌های رطوبتی از پشم شیشه در کشور در حال فعالیت می‌باشند.

 محصول تعداد سرمایه تعداد ظرفیت واحد کد آیسک
عایق های رطوبتی از پشم شیشه 128 2019477 2494 1828824 تن 2699512312

محصولات تولیدی آن‌ها هم در سازه‌های جدید و هم در بازسازی عایق‌های رطوبتی ساختمان و سازه‌های قدیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طرح تولید ایزوگام | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد تولید عایق‌های رطوبتی در سال جاری با ظرفیت اقتصادی حدود 59 میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه‌گذاری بیشتر از 38 درصد بوده و در کمتر از 3 سال بعد از به تولید رسیدن سرمایه اولیه خود را برداشت می‌کنید. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی تولید 15000تن در سال ارائه شده است:

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   5000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی و روباز 2000 متر مربع
3 ماشین آلات  صنعتی 25920 میلیون ریال

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 48505
2 سرمایه گذاری  درگردش 10610
3 کل سرمایه گذاری 59115
4 هزینه تولید سالیانه 54,626

شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR 38
دوره برگشت سرمایه 2/38
درصد فعالیت در نقطه سر به سر 29

 

طرح تولید ایزوگام | مزایای اجرای طرح

با توجه به مصارف متعدد ایزولاسیون‌های رطوبتی به عنوان کالایی ضروری  در بخش‎های ساختمانی و عمرانی کشور و مزیت داشتن منابع قابل توجه مشتقات نفتی در کشور به موازات تقاضای بالا، جذابیت قابل قبولی در این زمینه هم جهت مصرف داخل و هم با تکیه بر تکنولوژی تولید محصولات با کیفیت استاندارد بین‌المللی در حوزه صادرات موجود می‌باشد. در ادامه برخی مزایای اجرای این طرح ارائه شده است:

  • سودآوری، بازده و دوره برگشت مناسب سرمایه­ گذاری
  • کاربرد گسترده و رو به رشد محصولات طرح (وجود تقاضای مستمر)
  • امکان صادرات این محصول در صورتی که استانداردهای لازم و تکنولوژی مناسب در تنوع بخشی به تولیدات استفاده شود
  • امکان دسترسی به سازندگان داخلی جهت تولید ماشین آلات با کیفیت مطلوب

طرح تولید ایزوگام | نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و ارایه معیارهای محاسبه هر یک از موارد برآورد سرمایه ثابت و در گردش و توضیح پیرامون هزینه‌های ثابت و متغیر طرح، پیش‌بینی و قیمت تمام‌شده و همچنین سود سالیانه طرح محاسبه گردیده است.

مهم‌ترین شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده، وضعیت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای تولید عایق‌های رطوبتی با کیفیت نشان می‌دهد. به دلیل وجود تقاضای مازاد در طول چند سال اول  زمینه بسیار مساعدی برای ایجاد این واحد  فراهم است. جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید کاشی سرامیکی مختلف
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه ،لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید کاشی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح تولید ایزوگام